שוב נקעתי את הקרסול

נקעים חוזרים של מפרק הקרסול עלולים ליצור מצב של חוסר יציבות כרונית של הקרסול. מצב זה נוצר משילוב של פגיעה קשה ברצועות הקרסול יחד עם קושי אמיתי של הגוף לשקם מחדש את היציבות הדינמית (שרירים) סביב הקרסול.

חוסר יציבות ברמה כזו עלולה להצריך ניתוח לשיקום רצועות הקרסול. לאחר  כשנים עשר שבועות ניתן ללכת בחופשיות ולחזור בהדרגה לפעילות ספורט מתונה.

תסמינים אופייניים של נקע בקרסול

  • שטפי דם, כאבים ונפיחות, אך ייתכן שעדיין ניתן להניח לפחות חלק מהמשקל על כף הרגל
  • תחושה שהקרסול 'נתפס' או ננעל
  • חוסר יציבות בקרסול שגורם לקרסול להתעקם לעיתים תכופות
  • בזמן נקע בקרסול עלולה להיווצר גם פגיעה אוסטאוכונדרלית (פגם בסחוס של עצמות הקרסול) שתחמיר את התסמינים

אופן טיפול
הטיפול הראשוני יכלול פיזיותרפיה ושיקום הקרסול, אך לעיתים לא ניתן לשקם את הפגיעה ללא התערבות ניתוחית.

מה כולל ניתוח שחזור רצועות בקרסול?
בדרך כלל הניתוח ייעשה כהליך של אשפוז יום בהרדמה כללית. לעיתים הניתוח יתחיל בארתרוסקופיה לסקירת הקרסול וזיהוי הפגיעות התוך פרקיות. בהמשך תתבצע פתיחה על ידי חתך של כ-5 ס"מ קרוב לרצועה. לרוב ניתן לתקן את הרצועה הקיימת באמצעות תפרים ועיגון הרצועה לעצם. לחלופין, התיקון עשוי לדרוש חיזוק באמצעות תמיכה מרקמות אחרות, או להשתמש בגיד חיצוני לשחזור של הרצועות קרועות.

כמה זמן לוקחת ההחלמה מהניתוח?
החלמה מניתוח ברצועות הקרסול מחייבת גבס או סד למשך שבועיים לפחות (לעיתים יותר) ובתקופה ראשונית זו יש חשיבות מכרעת לאפשר החלמה ומנוחה לקרסול. לאחר כשבועיים עוברים למגף דריכה, אם כי יש צורך להימנע מלשאת משקל על כף הרגל בין ארבעה לשישה שבועות לאחר הניתוח, בהתאם למקרה הספציפי של כל מטופל.ת. ניתן לחזור לעבודה בין 6 ל – 8 שבועות לאחר הניתוח, גם במקרים בהם אינה משרדית, אך לא מומלץ. בשלב זה ישנה חשיבות גדולה לביצוע פיזיותרפיה לפי ההנחיות.

קיים נקע חוזר של הקרסול? אין סיבה לסבול מכאב, או להחמיר את הפציעה.  ד"ר טיין כאן כדי לעזור.

 

לקביעת תור               צור קשר