גם מפציעות טראומתיות אפשר להחלים

פעילות ספורטיבית ופציעות הולכים יד ביד. כל ספורטאי חש בזה בשלב כזה או אחר. לעיתים הפציעות הן חמורות ודורשות מעורבות ניתוחית. ועדיין, 'לא נעים, לא נורא'. ברוב המקרים ההחלמה מלאה וניתן לחזור לפעילות במלוא הקיטור. הכל עניין של זמן.

כאשר ספורטאי.ת חווה חבלות או פציעות טראומטיות ישנה חשיבות עצומה לאפיין בהקדם את סוג הפציעה. ישנן פציעות שאין להן סבלנות ואם לא ינתן להן טיפול מתאים בהקדם המחיר יהיה גבוה מדי. הכנתי לכם רשימה קצרה של פגיעות אשר ידליקו נורה אדומה במקרה של פציעה. אורתופד ספורט מנתח ידע לטפל בפציעות אלו כך שהחזרה לפעילות תהיה מהירה וטובה.

  • שבר בפיקה. נפילה ישירה על הברך עלולה לגרום לשבר בעצם הפיקה שנמצאת בחלק הקדמי של הברך. במידה והשבר ללא תזוזה, ניתן לטפל בצורה שמרנית על ידי מקבע ברך תוך שמירה על הברך ביישור למשך 6 שבועות ולאחר מכן להתחיל הפעלה בצורה הדרגתית. במידה ויש תזוזה בשבר, נבצע לרוב החזרה פתוחה של חלקי השבר למקומם וקיבוע פנימי. במקרים כאלו ניתן להפעיל לרוב, זמן קצר לאחר הניתוח. משך ההחלמה הין שלושה לשישה חודשים ויכול להימשך גם עד שנה.
  • קרע בגיד הפיקה. פציעה קשה מאוד לספורטאי.ת. במקרים אלו ישנה דחיפות להגיע לאורתופד מומחה בספורט וברך. טיפול לא נכון עלול לגרום להחלמה לא טובה ולקושי משמעותי בתפקוד. החלמה מהניתוח נמשכת כשנה.
  • קרע של גיד 4 ראשי. גם כאן ישנה חשיבות גדולה לניתוח מוקדם וטיפול מיטבי. ההחלמה נמשכת בין חצי שנה לשנה, במהלכה ניתן לדרוך על הרגל כבר מהיום הראשון, אך נשארים בין שישה לשנים עשר שבועות עם מקבע ברך ביישור למעט בזמן הפיזיותרפיה.
  • שברי קרסול. גם בשברי קרסול ניתן לטפל בצורה שמרנית או בניתוח בהתאם למידת התזוזה של השבר ודרגתו. ניתוחי קרסול שכיחים מאוד, אך נדרשת הבנה של הפגיעה שנוצרה גם בעצם וגם ברצועות ולטפל בהתאם. זמן ההחלמה מניתוח קרסול נע בין שישה חודשים לשנה עד שניתן לחזור לפעילות גופנית מלאה.

נפצעת? אין סיבה לסבול מכאב, או להחמיר את הפציעה.  ד"ר טיין כאן כדי לעזור.

לקביעת תור               צור קשר