אפקט הקורונה מנקודת מבט של אורתופד ספורט

מגפת הקורונה שינתה והשפיעה כמעט על כל דבר בחיינו (בעיות רפואיות בלב ובנשימה, בעיות נירולוגיות, קריסה כלכלית, פוליטיקה בטרפת ועוד) ועל כך אין צורך להכביר במילים,אבל איך זה קשור לפציעות ספורט אורתופדיות?

במהלך החודשים האחרונים נחשפתי למטופלים שמציגים בעיות שנראות על פניו "שגרתיות", אך לצערי יש להן קשר ישיר למחלת הקורונה.

אימונים בזמן קורונה:

סגירת חדרי הכושר, הבריכות והסטודיו הובילה אנשים רבים לפעילות ספורט אשר לה איננו מורגלים. אימונים ארוביים הוחלפו בריצה, ריצת כביש הוחלפה בריצת שטח,

אימונים עם מאמנים עברו לאימוני זום או לאימונים ללא תוכנית מסודרת ועוד. כל זה הוביל לכאבים, פציעות, פגיעות גם בכאלו שהיו בכושר טוב, על אחת כמה וכמה אצל מתחילים.

שיקום בצל הקורונה:

בסגר הראשון סבלנו מבעיה חמורה של זמינות נמוכה של מטפלים דבר שהוביל לקשיים בתהליך השיקום מפציעות וניתוחים. אפילו כעת, שהמכונים נפתחו, המטופלים כמו גם המטפלים, מפחדים להדבק ולכן מתקשים לבצע שיקום טוב וסדיר.

"פציעות זום":

בשל אילוצים, רבים מהמתאמנים בזום מבצעים את הפעילות במרחב מסוכן, על משטח לא נח או קטן מידי. "פציעות זום" נהיות שכיחות יותר ויותר..

אז מה כן מומלץ לעשות?

לא מוותרים על ספורט! התמידו בפעילות גופנית ותשמרו על אורח חיים בריא. אם החלפתם פעילות גופנית התחילו לאט ומעט, תעזרו במאמנים/ות גם בזום ולמשטח עבודה בטוח. וכמובן, כשמופיע כאב אל תהססו ופנו לאבחון וטיפול.

שלכם,

רן

Leave a reply