המניסקוס נקרע וסחוס הברך מתחילה להישחק? יש מה לעשות!!

נקרע המניסקוס ולא ניתן לתקן? הרפואה המודרנית מציעה כעת פתרונות מתקדמים. כיום ניתן להשתיל מניסקוס מלאכותי או מניסקוס מתורם ובכך לשמר את הסחוס, לעכב את שחיקת הברך ואפילו למנוע החלפת ברך בגיל צעיר.

המניסקוסים של הברך חשובים ליציבות הגוף ולבלימת זעזועים. מדובר בשתי רפידות העשויות סחוס, בצורת חצי ירח ומסייעות לריפוד המפרק.  הבחירה האם לבצע השתלת מניסקוס ובאיזה מניסקוס להשתמש תלויה בגיל, בתפקוד וברמת הפעילות של המטופל ודורשת ניסיון והבנה מעמיקה של המחלה.
באופן עקרוני, כאשר מדובר בספורטאים מקצוענים הנטייה היא שלא להשתיל מניסקוס ופשוט ממתינים עד לסיום הקריירה המקצוענית. במטופלים צעירים הנטייה היא לבצע השתלה של מניסקוס מין החי ובמקרים רבים מוסיפים תיקון של ציר הגפה התחתונה להפחתת העומס.
מניסקוס מלאכותי הוא פיתוח ישראלי שהפך מסחרי כבר תקופה ארוכה. המניסקוס המלאכותי מתאים להשתלה רק במצב חסר של מניסקוס הפנימי (מדיאלי). ד"ר רן טיין מבצע את כל הטכניקות הניתוחיות הללו ומציע לכל מטופל את הטכניקה המתאימה תוך שקלול הנתונים הקליניים. הניתוחים מתבצעים בגישה זעיר פולשנית (ארטרוסקופיה).

האם הניתוח מצריך אשפוז?
לרוב לאחר הניתוח נדרש אשפוז של לפחות לילה אחד. בהשתלת מניסקוס מהחי ייתכן זמן האשפוז ארוך יותר ואילו בהשתלת מניסקוס מלאכותי ידרש ככל הנראה רק לילה אחד של אשפוז. בבוקר שלאחר הניתוח יעבור המנותח טיפול והדרכה של פיזיותרפיסט שלאחריה יוכל לשוב לביתו. בכל מקרה, ההחלטה על משך האשפוז תלויה בגורמים רבים כמו גיל, תחלואה נוספת, זמן התאוששות מההרדמה ועוד.

תהליך ההחלמה והשיקום
בהשתלת מניסקוס מלאכותי ההמלצה היא להיעזר בקביים ולעיתים במקבע ברך בין שבוע לשבועיים. בתרגילי פיזיותרפיה מומלץ להתחיל כבר ביום שלמחרת. חזרה לפעילות יומיומית תתרחש לרוב בין שבועיים לשישה שבועות לאחר הניתוח. חזרה לפעילות ספורט מתונה כמו ריצה אורכת בין שלושה חודשים לחצי שנה. הכל תלוי במצב השיקום ובנתוני המטופל.
בהשתלת מניסקוס מהחי אסור לדרוך על הרגל במשך שישה שבועות. יש צורך להשתמש במקבע ברך ובקביים והכיפוף מוגבל ל – 90 מעלות. חזרה לפעילות יומיומית יכולה לארוך בין שישה לשנים עשר שבועות וההחלמה מהניתוח ועד לפעילות מלאה נעה בין חצי שנה לשנה.

סיכויים וסיכוני הניתוח
סיכויי ההצלחה בניתוח להשתלת מניסקוס הם גבוהים ויכולים לעכב בצורה משמעותית התפתחות של מחלה ניוונית ושחיקת סחוס. עם זאת, כמו בכל ניתוח קיימים סיכונים, ביניהם זיהום, דימום, פגיעה עצבית ותסמונת לחץ בשוק אך הסיכון בניתוח מסוג זה נמוך מאוד, למעט ירידה בתחושה באזור ספציפי בעיקר בקדמת השוק שלרוב אינו מפריע לתפקוד תקין.

 סובלים מקרע במניסקוס או שחיקת סחוס, הברך כואבת? אל תחכו עד שיהיה מאוחר מידי

הפתרון קיים וזמין.

לקביעת תור               צור קשר